Hoe kan ik mijn nieuwsbrief conversie verhogen?

Er zijn verschillende oorzaken en redenen die ervoor zorgen dat een nieuwsbrief wel of juist niet goed wordt gelezen of geopend. Om dit percentage zo klein mogelijk te maken zijn er een aantal dingen die je kunt doen. Een van de belangrijkste acties is het segmenteren/personaliseren.

Het is belangrijk een nieuwsbrief gesegmenteerd aan te bieden. Dit betekend dat de ontvanger middels voorkeuren aangeeft wat voor artikelen zij graag ontvangen, en bijvoorbeeld ook hoe vaak dit mag gebeuren. Op deze manier zorg je ervoor dat een lezer minder snel afhaakt door irritatie of irrelevante artikelen. Je zult merken dat een positieve invloed heeft op het aantal mensen dat zich bij elke nieuwsbrief uit schijft. Ook bij het uitschrijven kan je lezers er nog op wijzen of zij toch zijn/haar voorkeuren aanpast i.p.v. zich uit te schrijven.

Het vergaren van voorkeuren van de lezers kan op verschillende manieren. Je kunt een aparte nieuwsbrief maken met daarin een linkje naar een formulier waar de lezer zijn/haar voorkeuren kan aanpassen. Ook kun je middels een vraag/poll dit in een nieuwsbrief stellen (zie onze support nieuwsbrief). In beide gevallen worden de voorkeuren opgeslagen bij de contact informatie.

Nadat je alle informatie hebt is het gemakkelijk elke toekomstige nieuwsbrief te segmenteren. Middels condities die je aan een artikel kunt toevoegen, kun je aangeven wie het artikel te zien krijgt. Het is zelfs mogelijk een ander onderwerp te genereren op basis van iemands voorkeur. Kortom, de mogelijkheden zijn eindeloos, en op deze manier creëer je voor iedere lezer een unieke nieuwsbrief!

Voor meer informatie en mogelijkheden, neem dan gerust contact met ons op via support@symfony.nl of 073-850-72-62

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen