Uitkomst Support Enquete 2014

Op 5 mei 2014 hebben we jullie als support klanten gevraagd hoe jullie ervaring is met onze support diensten voor Magento, Tripolis, Hosting en eventueel andere zaken. Hierbij waren wij voornamelijk benieuwd wat jullie belangrijk vinden binnen deze diensten en wat jullie van de qualiteit van die dienst vinden.

We hebben behoorlijk veel reacties mogen ontvangen waarvoor onze grote dank. Hieronder een korte samenvatting van de resultaten..

Belang van support:

Als eerste vroegen we of dat de support diensten die wij bieden belangrijk is voor jullie organisatie. 80% van jullie geeft aan dat dit zeer belangrijk is. 20% geeft zelfs aan dat dit Uiterst belangrijk is voor hun organisatie.

Binnen support word voornamelijk de kwaliteit van de oplossing het belangrijkst gevonden. Daarnaast vinden jullie het erg belangrijk dat er tijdens de support aanvraag duidelijke communicatie is en een uitgebreide en correcte uitleg van de oplossing word gegeven.

Zie hieronder wat jullie van 1 tot en met 5 het meest tot het minst belangrijkst vinden:

  1. Kwaliteit van oplossing
  2. Correcte uitleg en heldere communicatie
  3. Snelheid van het oplossen van de support aanvraag
  4. Pro-actief benaderen voor verstoringen en aanpassingen
  5. Directe bereikbaarheid

Bereikbaarheid:

Voor onze klanten proberen wij zo makkelijk en goed mogelijk bereikbaar te zijn. Dit proberen we te doen door op zo veel mogelijk verschillende manieren bereikbaar te zijn. Zo kan je ons benaderen via: e-mail, support panel, twitter, facebook, telefoon en chat.

Uit de enquete is gekomen dat jullie ook steeds meer direct gebruik maken van het support panel. 55% van jullie heeft aangegeven altijd of vaak in te loggen bij support.symfony.nl om jullie tickets te bekijken. Wat ook opvalt is dat de mensen die vaak of altijd inloggen erg tevreden zijn met het gemak van ons support panel.

Toch zien we in onze antwoorden terug dat jullie ons het liefst telefonische benaderen. Dit geeft 43% van jullie aan tegenover 37 % via het ticketsysteem en 20 % direct via de mail.

Beoordeling:

Als we kijken naar de losse onderdelen waarbij jullie hebben aangegeven in welke mate jullie tevreden zijn bij onze diensten, zien we dat jullie het contact met ons, doorlooptijd van de ticket en de geboden oplossingen als Zeer goed ervaren.

Al vind het overgroot deel ( 86 % ) dat onze dienstverlening ongeveer hetzelfde is gebleven, de andere 14 % vind dat we juist verbeterd zijn. Er zit hier dus zeker nog wel ruimte voor verbetering in, maar het is fijn om te horen dat een kleine naar stijgende lijn hebben.

Met als eindresultaat dat jullie ons een dikke 8 gemiddeld geven voor ons Support diensten. Dit is een cijfer waar we trots op zijn. Er is altijd nog ruimte voor verbetering, maar als we naar jullie antwoorden kijken zijn we goed onderweg.

De winnaar: 

De winnaar van de vier uur gratis support is Angela Lingers van schoenenreus.nl geworden. Wij feliciteren schoenenreus bij deze van harte. Daarnaast willen we iedereen die heeft meegedaan met het invullen van de enquete nogmaals bedanken.

Hebt u meer vragen? Een aanvraag indienen

Opmerkingen